Tabak içerisinde burgulu peynir ve simit

Burgulu peynir şekli için yapılan Avrupa marka başvurusu kabul edilmedi

Avrupa Birliği Genel Mahkemesi, Muratbey Peynirlerinin ("Muratbey") burgulu peynir şekli için yaptığı 3 boyutlu marka başvurusunu şeklin ayırt edici olmadığı gerekçesi ile kabul etmedi (Karar No: T‑572/19).

İki adet burgulu peynir tasarım perspektif görünümü

Muratbey, burgulu peynirinin şekli ile ilgili 29. sınıfta (peynirler) 4 Nisan 2018 tarihinde Avrupa Birliği marka başvurusu (Başvuru No. 017912292) yapmış, ancak Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi (EUIPO) başvuruyu şeklin ayırt edici olmadığı gerekçesiyle reddetmişti.

Muratbey kararı Avrupa Birliği Genel Mahkemesine taşıyarak, şeklin özgün olduğunu, ilk kez kendileri tarafından kullanıldığını ve bu şekille ilgili 2018 yılında Dünya Süt Ürünleri Inovasyon Ödülünü aldıklarını belirtti.

Mahkeme yeniliğin ve özgünlüğün ayırt edicilik açısından önemli faktörleri olduğunu kabul etmekle beraber, bunların tüketici gözüyle anlam ifadeceğine vurgu yaptı. Bu bakımdan, şeklin ayırt edici olmadığı gerekçesiyle tescil edilebilir olmadığına kanaat getirdi. 

Muratbey'in benzer şekilde iki adet daha Avrupa Birliği marka başvurusu (017912280  ve 017909082 sayılı başvurularEUIPO tarfından reddilmişti. Muratbey bu başvurular için de temyiz başvurusunda bulunmuştu. Bu başvuruların temyiz süreci henüz devam ediyor. 

Muratbey kararı bir üst Mahkeme olan Avrupa Adalet Divanı'na taşıyabilir.